Špatně svařený brzdový pedál u VW a Seatu, korodující šrouby nápravy u Fordu (týden 8/21)


Svolávací akce tohoto týdne:
– VW, Seat – brzdový pedál
– Ford – šrouby zadní nápravy
– Mazda MX-30 – brzdový asistent
– Peugeot, Citroen – zámek sedadla


Sedm svolávacích akcí pro 12 modelů sedmi značek bylo vyhlášeno přes Rapex v 8. týdnu 2021. Po jedné akci mají značky Citroen, Ford, Mazda, Peugeot, Seat, Toyota a Volkswagen.

Z důvodu výrobní vady nemusí být nášlapná deska brzdového pedálu dostatečně přivařena a při prudkém sešlápnutí brzdy se může zcela oddělit u více než 38 tisíc Volkswagenů Tiguan, Golf 8, Golf 7, e-Golf 7, Touran, Golf Sportsvan, T-Roc vyrobených od června do srpna 2020. Stejně jako v případě téměř 5,5 tisíce Seatů Ateca a Terraco se svolávací akce se týká vozů s automatickou převodovkou. Již dříve jsme psali, že dotčené jsou i SUV Škoda Karoq a Kodaq.

Přes 200 tisíc MPV Ford Galaxy a S-Max z let 2015 – 2020 má šrouby příčného ramene zadní nápravy náchylné ke korozi. Šroubové spojení by mohlo selhat, což by ovlivnilo ovladatelnost vozidla.



První svolávací akce byla vyhlášena pro plně elektrickou Mazdu MX-30. Kvůli poruše asistenta rozjezdu do kopce (MHA) se může vozidlo při přechodu z kluzkého povrchu vozovky (led) na povrch s vysokým třením po uvolnění brzdy náhle rozjet, což zvyšuje riziko nehody. Kromě toho se mohou při jízdě vzad rozsvítit brzdová světla, i když není sešlápnutý brzdový pedál. Svoláváno je 11 774 aut vyrobených od května do začátku prosince 2020.

Necelé dvě stovky dodávek Peugeotu a Citroenu vyrobených mezi listopadem 2019 a únorem 2020 nemusí mít plně funkční mechanismus nastavení sedadla. Motory příbuzné dodávky Toyota ProAce z let 2016 – 2019 mohou mít problém s předčasným opotřebením rozvodového řemene.

Podrobnosti ke svolávacím akcím tohoto týdne najdete v tabulce níže.


Další články tohoto týdne:


Svolávací akce 8. týdne 2021

Make, Model (years)Problem
Citroen Spacetourer (2020)Mechanismus nastavení sedadla nemusí být plně funkční.
Ford Galaxy (2015 – 2020)Originální šrouby příčného ramene nápravy na zadním zavěšení kola jsou náchylné ke korozi.
Ford S-Max (2015 – 2020)Originální šrouby příčného ramene nápravy na zadním zavěšení kola jsou náchylné ke korozi.
Mazda MX-30 (2020)Kvůli poruše asistenta rozjezdu do kopce (MHA), se může vozidlo rozjet.
Peugeot Traveller (2019 – 2020)Mechanismus nastavení sedadla nemusí být plně funkční.
Seat Ateca (2020 – 2021)Přivaření nášlapné desky brzdového pedálu může být vadné.
Seat Tarraco (2020 – 2021)Přivaření nášlapné desky brzdového pedálu může být vadné.
Toyota ProAce (2016 – 2019)Rozvodový řemen motoru se může v průběhu času předčasně opotřebovat.
Volkswagen Golf (2020)Přivaření nášlapné desky brzdového pedálu může být vadné.
Volkswagen Tiguan (2020)Přivaření nášlapné desky brzdového pedálu může být vadné.
Volkswagen Touran (2020)Přivaření nášlapné desky brzdového pedálu může být vadné.
Volkswagen T-Roc (2020)Přivaření nášlapné desky brzdového pedálu může být vadné.

-rb-


Kam dál?



Tip: Neplatíte zbytečně moc za povinné ručení nebo havarijní pojistku?

Source: Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2021
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2021 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2021. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz. V případě nesouladu je rozhodující anglické znění.
Zveřejňováno na základě mezinárodní licence Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)