Tesla svolává přes 200.000 aut kvůli zámku kapoty. Ta se může za jízdy otevřít (týden 15/22)


Svolávací akce tohoto týdne:
– Tesla Model S, Model 3 – zámek kapoty
– Volkswagen – kryt motoru
– Mercedes Sprinter – záměna pojistek


Tři svolávací akce pro 8 modelů tří značek bylo vyhlášeno přes Rapex v 15. týdnu 2022.

Po jedné akci mají značky Mercedes-Benz, Tesla a Volkswagen – viz tabulka na konci článku.


  • Máte jiné auto? Nedávné svolávačky rozdělené podle značek a modelů najdete zde.

Svolávací akce automobilky Tesla kvůli možnému otevření kapoty za jízdy byla v USA vyhlášena již na konci minulého roku. Podle amerického Úřadu pro bezpečnost silniční dopravy (NHTSA) se na tamním trhu může závada vyskytnout u téměř 120.000 aut. V evropském rychlém výstražném systému Rapex se svolávačka objevuje tento týden a týká se 220.066 vozů Modelu S a Modelu 3, prodaných v Evropě a vyrobených v letech 2014 – 2021, respektive 2017 – 2021. Při vysokých rychlostech způsobuje přívod vzduchu pod kapotu její vibraci, což může vést k trhlinám podél sekundárního zámku kapoty a jeho oddělení.

Před dvěma týdny svolávala Tesla Model Y kvůli problémům s čepy řízení.



Postupně v Rapexu také přibývají další auta koncernu VW, u který hrozí riziko požáru kvůli špatně připevněnému krytu motoru. Po značkách Škoda a Audi se tento týden na seznamu objevují Volkswageny Arteon, Golf, Passat, Tiguan a T-Roc. O problému jsme psali v článku Škoda, VW, Audi, Seat: Riziko požáru u více než 111.000 aut.

Mercedes svolává dodávky Sprinter vyrobené tentokrát od konce května do začátku července 2021. Při montáži mohlo dojít k záměně kabelového svazku generátoru s kabelovým svazkem elektrického řízení. Kabelový svazek řízení je tak jištěn příliš silnou pojistkou a kabelový svazek generátoru příliš slabou. Zkontrolováno musí být 268 Sprinterů. Před týdnem bylo svoláváno téměř 100.000 stejných dodávek kvůli možnému samovolnému pohybu zaparkovaných vozů.

Podrobnosti ke svolávacím akcím tohoto týdne najdete v tabulce níže.



Svolávací akce 15. týdne 2022

Make, Model (years)Problem
Mercedes-Benz Sprinter (2021)Při montáži mohlo dojít k záměně kabelového svazku generátoru s kabelovým svazkem elektrického řízení.
Tesla Model 3 (2017 – 2021)Při vysokých rychlostech způsobuje přívod vzduchu pod kapotu její vibraci.
Tesla Model S (2014 – 2021)Při vysokých rychlostech způsobuje přívod vzduchu pod kapotu její vibraci.
Volkswagen Arteon (2020 – 2022)Konstrukční kryty motoru instalované na dotčených vozidlech se mohou uvolnit.
Volkswagen Golf (2020 – 2022)Konstrukční kryty motoru instalované na dotčených vozidlech se mohou uvolnit.
Volkswagen Passat (2020 – 2022)Konstrukční kryty motoru instalované na dotčených vozidlech se mohou uvolnit.
Volkswagen Tiguan (2020 – 2022)Konstrukční kryty motoru instalované na dotčených vozidlech se mohou uvolnit.
Volkswagen T-Roc (2020 – 2022)Konstrukční kryty motoru instalované na dotčených vozidlech se mohou uvolnit.

Kam dál?



Tip: Neplatíte zbytečně moc za povinné ručení nebo havarijní pojistku?


Source: Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2022
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2022 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2022. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz. V případě nesouladu je rozhodující anglické znění.
Zveřejňováno na základě mezinárodní licence Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)