Aktuálně 5193 svolávaček

VW Polo může ztratit střešní okno; Opel Mokka bez stěračů (týden 2/22)

Svolávací akce tohoto týdne:
– VW Polo – panoramatická střecha
– Opel Mokka – stěrače
– Hyundai Ioniq – nouzový režim
– Mercedes-Benz – riziko požáru


Devět svolávacích akcí pro 20 modelů 6 značek bylo vyhlášeno přes Rapex ve 2. týdnu 2022.

Dvě svolávačky vyhlásily automobilky Mercedes-Benz, Opel a Peugeot, po jedné akci mají značky Citroen, Hyundai, a Volkswagen – viz tabulka na konci článku.


  • Máte jiné auto? Nedávné svolávačky rozdělené podle značek a modelů najdete zde.

Rám panoramatického posuvného střešního okna nebyl přilepen ke střeše karoserie u zhruba 2.200 Volkswagenů Polo vyrobených od srpna do prosince 2021. Posuvné střešní okno může za jízdy uletět a ohrozit tak ostatní účastníky silničního provozu. U více než 21 tisíc Opelů Mokka s datem výroby od února do července 2021 mohou po zastavení přestat fungovat stěrače. Může se to stát při teplotách nižších než 3°C a znovu se spustí po jízdě rychlostí vyšší než 10 km/h.



Vozy Hyundai Ioniq mohou přejít do „nouzového“ režimu, v němž začne blikat kontrolka EV Ready a dojde ke snížení akcelerace a celkového výkonu. Svoláváno je 33 tisíc aut vyrobených v období od ledna 2016 do června 2019.

Několik modelů Peugeot může překračovat povolené emise NOx, protože software používaný v poprodejním servisu v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný.

O svolávačce Mercedesu kvůli riziku požáru, která se nyní objevuje v Rapexu, jsme psali s předstihem již loni v listopadu: Riziko požáru u téměř 850.000 dieselových Mercedesů kvůli vadnému ventilu.

Podrobnosti k dalším svolávacím akcím tohoto týdne najdete v tabulce níže.



Svolávací akce 2. týdne 2022

Make, Model (years) Problem
Citroen Berlingo (2017 – 2021) Elektrické napájení a software pro přídavné topení nejsou správně navrženy.
Hyundai Ioniq (2016 – 2019) Vozidlo může přejít do „nouzového“ režimu, v němž začne blikat kontrolka EV Ready.
Mercedes-Benz C-Class (2017 – 2021) Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz C-Class (2021) Riziko úrazu uživatele elektrickým proudem a požáru.
Mercedes-Benz CLS (2017 – 2021) Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz E-Class (2017 – 2021) Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz EQS (2021) Riziko úrazu uživatele elektrickým proudem a požáru.
Mercedes-Benz G-Class (2017 – 2021) Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz GLC (2017 – 2021) Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz GLC (2021) Riziko úrazu uživatele elektrickým proudem a požáru.
Mercedes-Benz GLE (2017 – 2021) Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz GLS (2017 – 2021) Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz S-Class (2017 – 2021) Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz S-Class (2017 – 2021) Riziko úrazu uživatele elektrickým proudem a požáru.
Opel Combo (2017 – 2021) Vozidla jsou ohrožena únikem paliva z přídavného topení.
Opel Mokka (2021) Pokud je venkovní teplota nižší než 3°C, přestanou po zastavení vozidla fungovat stěrače předního skla.
Peugeot 208 (2018 – 2019) Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný.
Peugeot 2008 (2018 – 2019) Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný.
Peugeot 308 (2017 – 2019) Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný.
Peugeot 3008 (2018 – 2019) Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný.
Peugeot 5008 (2018 – 2019) Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný.
Peugeot Rifter (2017 – 2021) Vozidla jsou ohrožena únikem paliva z přídavného topení.
Volkswagen Polo (2021) Rám panoramatického posuvného střešního okna nebyl přilepen ke střeše karoserie.

Kam dál?

Ověřte historii vašeho vozu

Ověřte si vozidlo v evropských i světových databázích a získejte přehled o jeho poškození, skutečném počtu najetých kilometrů, historii inzerce a fotografií, původu a stáří, servisní historii, případném financování, odcizení nebo využití jako taxi. Více informací.

Co dělat při svolávací akci?

Svolávací akce se nemusí týkat všech vozů vyrobených v daném období. Pokud si myslíte, že by se svolávací akce mohla týkat vašeho vozu, měli byste se obrátit na nejbližší autorizovaný servis a požádat o bližší informace. Po nahlášení VIN kódu vozidla zjistíte, zda se na vašem autě závada vyskytuje, či zda již byla vyřešena předchozím majitelem v případě, že se jedná o vůz koupený "z druhé ruky". Použít můžete náš vzorový text žádosti a vyhledávač servisů.

carolina

Znáte rok výroby vašeho auta? V techničáku ho nenajdete.