VW Polo může ztratit střešní okno; Opel Mokka bez stěračů (týden 2/22)


Svolávací akce tohoto týdne:
– VW Polo – panoramatická střecha
– Opel Mokka – stěrače
– Hyundai Ioniq – nouzový režim
– Mercedes-Benz – riziko požáru


Devět svolávacích akcí pro 20 modelů 6 značek bylo vyhlášeno přes Rapex ve 2. týdnu 2022.

Dvě svolávačky vyhlásily automobilky Mercedes-Benz, Opel a Peugeot, po jedné akci mají značky Citroen, Hyundai, a Volkswagen – viz tabulka na konci článku.


  • Máte jiné auto? Nedávné svolávačky rozdělené podle značek a modelů najdete zde.

Rám panoramatického posuvného střešního okna nebyl přilepen ke střeše karoserie u zhruba 2.200 Volkswagenů Polo vyrobených od srpna do prosince 2021. Posuvné střešní okno může za jízdy uletět a ohrozit tak ostatní účastníky silničního provozu. U více než 21 tisíc Opelů Mokka s datem výroby od února do července 2021 mohou po zastavení přestat fungovat stěrače. Může se to stát při teplotách nižších než 3°C a znovu se spustí po jízdě rychlostí vyšší než 10 km/h.



Vozy Hyundai Ioniq mohou přejít do „nouzového“ režimu, v němž začne blikat kontrolka EV Ready a dojde ke snížení akcelerace a celkového výkonu. Svoláváno je 33 tisíc aut vyrobených v období od ledna 2016 do června 2019.

Několik modelů Peugeot může překračovat povolené emise NOx, protože software používaný v poprodejním servisu v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný.

O svolávačce Mercedesu kvůli riziku požáru, která se nyní objevuje v Rapexu, jsme psali s předstihem již loni v listopadu: Riziko požáru u téměř 850.000 dieselových Mercedesů kvůli vadnému ventilu.

Podrobnosti k dalším svolávacím akcím tohoto týdne najdete v tabulce níže.



Svolávací akce 2. týdne 2022

Make, Model (years)Problem
Citroen Berlingo (2017 – 2021)Elektrické napájení a software pro přídavné topení nejsou správně navrženy.
Hyundai Ioniq (2016 – 2019)Vozidlo může přejít do „nouzového“ režimu, v němž začne blikat kontrolka EV Ready.
Mercedes-Benz C-Class (2017 – 2021)Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz C-Class (2021)Riziko úrazu uživatele elektrickým proudem a požáru.
Mercedes-Benz CLS (2017 – 2021)Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz E-Class (2017 – 2021)Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz EQS (2021)Riziko úrazu uživatele elektrickým proudem a požáru.
Mercedes-Benz G-Class (2017 – 2021)Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz GLC (2017 – 2021)Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz GLC (2021)Riziko úrazu uživatele elektrickým proudem a požáru.
Mercedes-Benz GLE (2017 – 2021)Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz GLS (2017 – 2021)Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz S-Class (2017 – 2021)Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz S-Class (2017 – 2021)Riziko úrazu uživatele elektrickým proudem a požáru.
Opel Combo (2017 – 2021)Vozidla jsou ohrožena únikem paliva z přídavného topení.
Opel Mokka (2021)Pokud je venkovní teplota nižší než 3°C, přestanou po zastavení vozidla fungovat stěrače předního skla.
Peugeot 208 (2018 – 2019)Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný.
Peugeot 2008 (2018 – 2019)Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný.
Peugeot 308 (2017 – 2019)Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný.
Peugeot 3008 (2018 – 2019)Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný.
Peugeot 5008 (2018 – 2019)Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný.
Peugeot Rifter (2017 – 2021)Vozidla jsou ohrožena únikem paliva z přídavného topení.
Volkswagen Polo (2021)Rám panoramatického posuvného střešního okna nebyl přilepen ke střeše karoserie.

Kam dál?



Tip: Neplatíte zbytečně moc za povinné ručení nebo havarijní pojistku?


Source: Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2022
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2022 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2022. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz. V případě nesouladu je rozhodující anglické znění.
Zveřejňováno na základě mezinárodní licence Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)