Svolávací akce tohoto týdne:
– VW Polo – panoramatická střecha
– Opel Mokka – stěrače
– Hyundai Ioniq – nouzový režim
– Mercedes-Benz – riziko požáru
Devět svolávacích akcí pro 20 modelů 6 značek bylo vyhlášeno přes Rapex ve 2. týdnu 2022.
Dvě svolávačky vyhlásily automobilky Mercedes-Benz, Opel a Peugeot, po jedné akci mají značky Citroen, Hyundai, a Volkswagen – viz tabulka na konci článku.
- Máte jiné auto? Nedávné svolávačky rozdělené podle značek a modelů najdete zde.
Rám panoramatického posuvného střešního okna nebyl přilepen ke střeše karoserie u zhruba 2.200 Volkswagenů Polo vyrobených od srpna do prosince 2021. Posuvné střešní okno může za jízdy uletět a ohrozit tak ostatní účastníky silničního provozu. U více než 21 tisíc Opelů Mokka s datem výroby od února do července 2021 mohou po zastavení přestat fungovat stěrače. Může se to stát při teplotách nižších než 3°C a znovu se spustí po jízdě rychlostí vyšší než 10 km/h.
- Tip: Znáte datum výroby vašeho auta? V techničáku ho nenajdete
- Tip: TÜV Report 2022 – Nejlepší a nejhorší auta
Vozy Hyundai Ioniq mohou přejít do „nouzového“ režimu, v němž začne blikat kontrolka EV Ready a dojde ke snížení akcelerace a celkového výkonu. Svoláváno je 33 tisíc aut vyrobených v období od ledna 2016 do června 2019.
Několik modelů Peugeot může překračovat povolené emise NOx, protože software používaný v poprodejním servisu v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný.
O svolávačce Mercedesu kvůli riziku požáru, která se nyní objevuje v Rapexu, jsme psali s předstihem již loni v listopadu: Riziko požáru u téměř 850.000 dieselových Mercedesů kvůli vadnému ventilu.
Podrobnosti k dalším svolávacím akcím tohoto týdne najdete v tabulce níže.
- Tip: Nemilostrdné statistiky: Auta jsou stále horší a horší, svolávacích akcí přibývá
- Tip: Velká statistika svolávacích akcí za rok 2021
Svolávací akce 2. týdne 2022
Make, Model (years) | Problem |
---|---|
Citroen Berlingo (2017 – 2021) | Elektrické napájení a software pro přídavné topení nejsou správně navrženy. |
Hyundai Ioniq (2016 – 2019) | Vozidlo může přejít do „nouzového“ režimu, v němž začne blikat kontrolka EV Ready. |
Mercedes-Benz C-Class (2017 – 2021) | Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku. |
Mercedes-Benz C-Class (2021) | Riziko úrazu uživatele elektrickým proudem a požáru. |
Mercedes-Benz CLS (2017 – 2021) | Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku. |
Mercedes-Benz E-Class (2017 – 2021) | Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku. |
Mercedes-Benz EQS (2021) | Riziko úrazu uživatele elektrickým proudem a požáru. |
Mercedes-Benz G-Class (2017 – 2021) | Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku. |
Mercedes-Benz GLC (2017 – 2021) | Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku. |
Mercedes-Benz GLC (2021) | Riziko úrazu uživatele elektrickým proudem a požáru. |
Mercedes-Benz GLE (2017 – 2021) | Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku. |
Mercedes-Benz GLS (2017 – 2021) | Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku. |
Mercedes-Benz S-Class (2017 – 2021) | Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku. |
Mercedes-Benz S-Class (2017 – 2021) | Riziko úrazu uživatele elektrickým proudem a požáru. |
Opel Combo (2017 – 2021) | Vozidla jsou ohrožena únikem paliva z přídavného topení. |
Opel Mokka (2021) | Pokud je venkovní teplota nižší než 3°C, přestanou po zastavení vozidla fungovat stěrače předního skla. |
Peugeot 208 (2018 – 2019) | Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný. |
Peugeot 2008 (2018 – 2019) | Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný. |
Peugeot 308 (2017 – 2019) | Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný. |
Peugeot 3008 (2018 – 2019) | Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný. |
Peugeot 5008 (2018 – 2019) | Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný. |
Peugeot Rifter (2017 – 2021) | Vozidla jsou ohrožena únikem paliva z přídavného topení. |
Volkswagen Polo (2021) | Rám panoramatického posuvného střešního okna nebyl přilepen ke střeše karoserie. |
Kam dál?