Volkswagen má znovu problémy s brzdovými pedály, Hyundai s airbagy (týden 39/21)


Svolávací akce tohoto týdne:
– Volkswagen, Audi, Škoda – brzdový pedál
– Hyundai – airbagy
– Ford – přehřívání motoru
– Citroën – airbagy


21 svolávacích akcí pro 46 modelů 13 značek bylo vyhlášeno přes Rapex ve 39. týdnu 2021.

39. týden byl na svolávací akce nezvykle bohatý. Čtyři svolávačky vyhlásily automobilky Mercedes-Benz a Porsche, dvě oznámila automobilka Audi. Po jedné akci mají značky Citroen, Cupra, Fiat, Ford, Hyundai, Mitsubishi, Renault, Škoda-Auto, Volkswagen a Volvo – viz tabulka na konci článku.

Brzdové pedály vozů koncernu Volkswagen byly důvodem ke svolávací akci již v minulosti. Loni v prosinci jsme o nich psali v článku Volkswagen svolává tisíce nových aut kvůli problému s brzdovým pedálem. O měsíc později se ukázalo, že problém se týká i vozů Škoda: U 14 097 SUV Karoq a Kodiaq může prasknout brzdový pedál.

Nová svolávačka byla vyhlášena pro 4.239 Arteonů a Passatů vyrobených od listopadu 2019 do května 2021. Tlačná tyčka na posilovači brzd nemusí být správně našroubována a může se odpojit. Mohlo by dojít k přerušení mechanického spojení mezi brzdovým pedálem a posilovačem brzd. V takovém případě by bylo možné vozidlo zastavit pouze pomocí elektronické parkovací brzdy (EPB) spínačem na středové konzoli.

Stejná závada se může objevit také u Škody Superb z druhé poloviny roku 2019. Jak ale serveru Svolávačky.cz sdělil tiskový mluvčí Škoda Auto Pavel Jína, svolávací akce se týká pouze devíti vozů, z nichž není ani jeden registrován v Česku.

Kvůli brzdám nebo posilovači svolává také Audi modely A3, Q3 a e-Tron – viz tabulka níže.



Nošovický Hyundai Tucson může mít v případě nehody problém s rozvinutím záclonového airbagu. Je to jedna z akcí, o kterých jsme již dříve psali v článku Hyundai: Několik svolávacích akcí pro modely Tucson, i30, Kona a Ioniq.

Z dalších akcí stojí za zmínku opakovaná svolávačka Fordu kvůli přehřívajícím se motorům a starších Citroënů kvůli airbagům.

Podrobnosti ke svolávacím akcím tohoto týdne najdete v tabulce níže.



Svolávací akce 39. týdne 2021

Make, Model (years)Problem
ABT e-Transporter (2019 – 2021)Může dojít k přerušení elektrického napájení, což může vést k poruše elektrického systému vozidla.
Audi e-Tron (2019 – 2021)Svar na posilovači brzd může být vadný, což může způsobit poruchu posilovače brzd, systému ABS a ESP.
Audi A3 (2020 – 2021)Může dojít k uvolnění šroubu přítlačné tyčky umístěné mezi elektromechanickým posilovačem brzd a brzdovým pedálem.
Audi Q3 (2020 – 2021)Může dojít k uvolnění šroubu přítlačné tyčky umístěné mezi elektromechanickým posilovačem brzd a brzdovým pedálem.
Citroen C3 (2009 – 2017)Generátor plynu airbagu řidiče nebo předního sedadla spolujezdce může být vadný.
Citroen C4 (2009 – 2017)Generátor plynu airbagu řidiče nebo předního sedadla spolujezdce může být vadný.
Citroen DS3 (2009 – 2017)Generátor plynu airbagu řidiče nebo předního sedadla spolujezdce může být vadný.
Citroen DS4 (2009 – 2017)Generátor plynu airbagu řidiče nebo předního sedadla spolujezdce může být vadný.
Citroen DS5 (2011 – 2017)Generátor plynu airbagu řidiče nebo předního sedadla spolujezdce může být vadný.
Cupra Formentor (2020 – 2021)Kvůli výrobní vadě mohou být kotevní body bezpečnostních pásů na předních sedadlech nedostatečné.
Cupra Leon (2020 – 2021)Kvůli výrobní vadě mohou být kotevní body bezpečnostních pásů na předních sedadlech nedostatečné.
Fiat Ducato (2021)Upevnění bezpečnostního pásu na otočné desce sedadla nemusí být vyrobeno správně.
Ford Galaxy (2010 – 2014)Může dojít k lokálnímu přehřátí hlavy válců motoru v důsledku nedostatečného množství chladicí kapaliny.
Ford Mondeo (2010 – 2014)Může dojít k lokálnímu přehřátí hlavy válců motoru v důsledku nedostatečného množství chladicí kapaliny.
Ford S-Max (2010 – 2014)Může dojít k lokálnímu přehřátí hlavy válců motoru v důsledku nedostatečného množství chladicí kapaliny.
Hyundai Tucson (2020 – 2021)Záclonové airbagy se nemusí aktivovat tak, jak je předpokládáno.
Mercedes-Benz AMG-GT (2020)Elektrický konektor snímačů bočního nárazu nemusí být správně zajištěn a může se odpojit.
Mercedes-Benz CLS (2020)Elektrický konektor snímačů bočního nárazu nemusí být správně zajištěn a může se odpojit.
Mercedes-Benz E-Class (2020)Elektrický konektor snímačů bočního nárazu nemusí být správně zajištěn a může se odpojit.
Mercedes-Benz G-Class (2020)Elektrický konektor snímačů bočního nárazu nemusí být správně zajištěn a může se odpojit.
Mercedes-Benz GLB (2019)Software v řídicí jednotce airbagu nemusí správně identifikovat aktivační body omezovačů zatížení bezpečnostních pásů.
Mercedes-Benz GLC (2020)Elektrický konektor snímačů bočního nárazu nemusí být správně zajištěn a může se odpojit.
Mercedes-Benz S-Class (2019 – 2020)Prostřední zadní sklopná opěrka hlavy nemusí být správně zajištěna v poloze pro použití.
Mercedes-Benz S-Class (2020)Elektrický konektor snímačů bočního nárazu nemusí být správně zajištěn a může se odpojit.
Mercedes-Benz EQC (2020)Elektrický konektor snímačů bočního nárazu nemusí být správně zajištěn a může se odpojit.
Mercedes-Benz EQV (2021)Kvůli výrobní závadě může dojít k poruše funkce bočních airbagů.
Mercedes-Benz V-Class / Vito (2021)Kvůli výrobní závadě může dojít k poruše funkce bočních airbagů.
Mitsubishi Eclipse Cross (2017 – 2020)Při jízdě vysokou rychlostí může dojít k uvolnění příchytky na pravém předním podběhu.
Porsche Boxster (2012 – 2014)Boční části nosníku zadní nápravy mohou být vadné.
Porsche Boxster (2019 – 2020)Kvůli výrobní vadě může být poškozeno těsnění vysokotlakého palivového potrubí na druhém válci.
Porsche Cayman (2012 – 2014)Boční části nosníku zadní nápravy mohou být vadné.
Porsche Cayman (2019 – 2020)Kvůli výrobní vadě může být poškozeno těsnění vysokotlakého palivového potrubí na druhém válci.
Porsche Cayenne S Diesel (2012 – 2017)Postižená vozidla nemusí splňovat předepsané emisní limity.
Porsche Macan (2014 – 2017)Vodivý materiál mřížky snímače obsazenosti na sedadle spolujezdce se může roztrhnout.
Renault Twizy (2020)Rychloměr může ukazovat 45 km/h, zatímco vozidlo jede rychlostí 80 km/h.
Škoda Superb (2019)Může dojít k odpojení šroubového spoje táhla mezi brzdovým pedálem a posilovačem brzd.
Volkswagen Arteon (2019 – 2021)Tlačná/ovládací tyč na posilovači brzd nemusí být správně našroubována a může se odpojit.
Volkswagen Passat (2019 – 2021)Tlačná/ovládací tyč na posilovači brzd nemusí být správně našroubována a může se odpojit.
Volvo S60 (2020 – 2021)Může přestat fungovat posilovač brzd, protiblokovací systém (ABS) a elektronické řízení stability (ESC).
Volvo V60 (2020 – 2021)Může přestat fungovat posilovač brzd, protiblokovací systém (ABS) a elektronické řízení stability (ESC).
Volvo V60 Cross Country (2020 – 2021)Může přestat fungovat posilovač brzd, protiblokovací systém (ABS) a elektronické řízení stability (ESC).
Volvo S90 / S90L (2020 – 2021)Může přestat fungovat posilovač brzd, protiblokovací systém (ABS) a elektronické řízení stability (ESC).
Volvo V90 (2020 – 2021)Může přestat fungovat posilovač brzd, protiblokovací systém (ABS) a elektronické řízení stability (ESC).
Volvo V90 Cross Country (2020 – 2021)Může přestat fungovat posilovač brzd, protiblokovací systém (ABS) a elektronické řízení stability (ESC).
Volvo XC40 (2020 – 2021)Může přestat fungovat posilovač brzd, protiblokovací systém (ABS) a elektronické řízení stability (ESC).
Volvo XC60 (2020 – 2021)Může přestat fungovat posilovač brzd, protiblokovací systém (ABS) a elektronické řízení stability (ESC).
Volvo XC90 (2020 – 2021)Může přestat fungovat posilovač brzd, protiblokovací systém (ABS) a elektronické řízení stability (ESC).

-rb-


Kam dál?



Tip: Neplatíte zbytečně moc za povinné ručení nebo havarijní pojistku?

Source: Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2021
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2021 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2021. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz. V případě nesouladu je rozhodující anglické znění.
Zveřejňováno na základě mezinárodní licence Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)